הרצאות והדרכות

על "אמת" והתקשורת - סדרת הרצאות על תקשורת

פעם הכל היה ברור יותר. אם ידיעה מופיעה בעיתון או דווחה ברדיו או בטלוויזיה – היא בוודאי אמת. לאיש לא היה ספק כלל.

אנו חיים כיום בעידן רב ערוצי. כמות אמצעי התקשורת היא עצומה ומגוונת. לצד כלי תקשורת מסורתיים כמו עיתונים וערוצי רדיו וטלוויזיה, פורחים אתרי החדשות באינטרנט, ישומוני חדשות בטלפוני החכמים וכמובן, הרשתות החברתיות. מגוון כה עצום של כלי תקשורת מייצר עומס חסר תקדים של מידע המתפרסם ללא הרף, 24/7.

מטבע הדברים, לקורא התמים קשה לדעת מתי המידע שהוא מקבל נכון ומתי שקרי.

בסדרה מרתקת של הרצאות על תקשורת ועיתונות אני מבקש לשפוך אור על עולם התקשורת בת זמננו ולשתף אתכם בסודות המקצוע ובאתגריו.

בהרצאותיי אני מזמין אתכם לצלול עמי אל עולם התקשורת בן זמננו: להבין כיצד נוצר מידע ראשוני, כיצד הוא נבדק ומאומת, כיצד הוא מעובד וכיצד הוא הופך לידיעה החדשותית שקופצת מולכם על המסך או בעיתון. למדו מהם הלחצים המופעלים על העיתונאי – מבפנים ומבחוץ; כיצד מתמודדים עמם; כיצד קובעים סדרי עדיפויות וכיצד מייצרים "סדר יום".

מה עוללו הרשתות החברתיות, ובפרט פייסבוק וטוויטר, לשיח הציבורי והפוליטי? כיצד הן שינו לחלוטין את חוקי המשחק? כיצד נוצר הביטוי "אמת אלטרנטיבית"? מהי משמעותו ואת מי הוא משרת? וכיצד נוכל אנחנו, צרכני החדשות, להבחין בין "אמת" ל"אמת אלטרנטיבית"? האם יש עוד בכלל דבר כזה "אמת"?

וגם: מה תפקידו של המתווך בעולם עמוס מידע ועובדות? האם מותה של "האמת" מבשרת גם על מותו של המתווך?

להזמנת הרצאות – צרו קשר.

איך למדתי להפסיק לפחד ולהתחיל לאהוב את המיקרופון

מקובל לחשוב שכיום לא יוצא אדם מביתו בלי ליווי צמוד של עו"ד ויחצ"ן. בעולם של תקשורת שרואה הכל וחשיפה אינסופית חשוב לנו מאוד לדאוג לתדמיתנו ושמנו הטוב.

לא תמיד אפשר לשכור את שירותיו של דובר או יועץ תקשורת. אבל אפילו יועץ התקשורת הטוב בעולם יוכל רק להביא את לקוחותיו "אל השוקת". את המים הם עדיין יצטרכו ללגום בעצמם…

יש משהו מצמית במיקרופון. עצם נוכחותו של מיקרופון מול הפנים עלולה לגרום לעתים לשיתוק רגעי אצל המרואיין, לגמגום, לשכחת מלים, לקטיעת קו המחשבה. זה עלול לקרות גם אצל אנשים המורגלים בדיבור שוטף כל ימי חייהם, אפילו אצל אנשים שאין להם בד"כ כל בעיה לנאום בפני אולם מלא…

באמצעות סדנת תקשורת מקצועית ואיכותית נלמד את סודות הראיון העיתונאי: כיצד ניצבים מול מיקרופון ומצלמה, כיצד מדברים נכון למיקרופון, כיצד נושמים, כיצד בוחרים מלים, כיצד מבטאים אותן, להיכן מסתכלים והחשוב מכל – כיצד מייצרים מסר ברור ומהדהדים אותו בראיון משודר.

הסדנה מתאימה לעצמאים ולמעסיקים, לבעלי העסק, למנהלים ולעובדים. היא מתקיימת בבית העסק, באווירה ביתית נינוחה ורגועה, ביום עבודה מרוכז אחד או כמה מפגשים קצרים.

לפרטים נוספים – צרו קשר.